Nėra moters, kuri nežinotų Prada prekinio ženklo, o ar yra žinančių, kad galima nusipirkti ne tik rankinę, bet ir įmonės akcijų?
1913 metais dviejų brolių Milane įkurta įmonė šiuo metu yra viena tarp labiausiai žinomų prabangos prekių ženklų pasaulyje. Nors įmonė buvo įkurta Europos madų sostinėje Italijoje, tačiau bendroje įmonės mažmeninės prekybos struktūroje Europa užima antrąją vietą, pagrindinė rinkos dalis – Azijos šalys.
Šiandien viena Prada S.p.A. (HKG: 1913) įmonės akcija kainuoja apie 44 HKD, kas yra 5.64 USD.
Kai tuo tarpu vienos rankinės kaina svyruoja nuo 2000 USD iki 4000 USD. Įmonė pirmą kartą sudalyvavo IPO 2011 metais Honkongo akcijų biržoje. Įmonės akcijos kaina aukštumose buvo 2013 metais, kai įmonė pasiekė vieną didžiausių augimo tempų prabangos prekių segmente. Bendrovės rinkos kapitalizacija yra 135.93 mlrd. EUR.
Įmonės 2023 m. Q3 rezultatai neliūdino investuotojų, įmonė išliko gana tvirtoje augimo trajektorijoje: grynosios pajamos siekė 3,344 mln. EUR (17% daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu praeitais metais). Mažmeninė prekyba per 9 mėn. išaugo 17 % lyginant su 2022 Q3, o metinis Q3 išaugo 10%, nors 2022 m. Q3 augimas buvo didesnis – 32%. Didmeniniai pardavimai išaugo 5.6% lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2022 m. Tačiau reikia įvertinti, kad nestabili geopolitinė situacija neaplenkė ir prabangos prekių ženklų, kas turėjo įtakos pardavimams.
Prada laikosi gana stabilios dividendų politikos ir akcininkams išmoka dividendus: 2022 m. 0.11 EUR/akcijai, 2021 0.07 EUR/akcijai, 2020 m. 0.035 EUR/akcijai. Vidutinis 5 metų dividendų metinis pajamingumas yra 2.92%. Ar daug, ar mažai spręsti kiekvienam individualiai, tačiau dividendai, kad ir simboliški visuomet teigiamai nuteikia investuotojus ir patvirtina teisingą įmonės požiūrį į smulkiuosius akcininkus.
Pagrindiniai Prada mados namų konkurentai yra ne ką mažiau žinomi prabangos prekių ženklai, tokie kaip Chanel, Louis Vuitton, Yves Saint Laurent, Gucci, Versace ir Dior.
O kas toliau?
Prados prekės ženklas ir kūrybinė dinamika palaikė tvirtą pardavimų augimą pirmuosius 9 2023 m. mėnesius. III ketvirčio SS24 Moterų šou sulaukė puikaus pasisekimo, švenčiant prekės ženklo 110 metines. Drabužių ir avalynės kolekcijos toliau stipriai rezonavo su klientais. Rankinių srityje buvo akcentuojamas ikonų stiprinimas, remiantis Galleria kampanijos, vykusios II ketvirtį, sėkme, kartu su naujų sėkmingų stilių atskleidimu. Be to, III ketvirtį buvo su dideliu pripažinimu pristatytos Prada Beauty makiažo ir odos priežiūros linijos.
Po ketvirčio uždarymo Prada paskelbė partnerystę su Axiom Space dėl NASA Artemis III misijos mėnulio skafandru. Ši partnerystė naudojasi Prada grupės dešimtmečiais trukusiu eksperimentavimu, pažangia technologija ir dizaino žiniomis.
Prada grupei priklausantis prekės ženklas Miu Miu patvirtino nuostabų augimo tempą, remiantis augančiu prekės ženklo žinomumu ir vis stipresniais klientų ryšiais visame pasaulyje. „Miu Miu Live!” sukėlė tikrą ažiotažą kartu su puikiu paskutinių šou ir naujausių kolekcijų sutikimu. Prekės ženklas išlaikė stabilų augimą visose kategorijose, įskaitant odines prekes su „Wander” ir „Arcadie” rankinėmis, patvirtindamas prekės ženklo modernumą ir stiprų patrauklumą. Po trečio ketvirčio uždarymo Miu Miu SS24 šou vėl sulaukė išskirtinio atgarsio.