Daugiau nei 110 metų veikianti L’Oreal, pirmaujanti grožio kūrėja pasaulyje, atsidavė tik vienam tikslui: patenkinti viso pasaulio vartotojų grožio siekius.
Turėdami platų 36 tarptautinių prekių ženklų portfelį ir ambicingus tvarumo įsipareigojimus pagal „L’Oreal for the Future“ programą, grupė siekia atliepti kiekvieno žmogaus grožio standartus. Tarp savo prekių ženklų sėkmingiausi yra „L’Oreal Paris“, po to seka „Lancome“ ir „Garnier“. 87 400 darbuotojų, subalansuota geografinė padėtis ir pardavimai visuose platinimo tinkluose (el. prekyba, masinė rinka, universalinės parduotuvės, vaistinės, kirpyklos ir prekių ženklų mažmeninė prekyba) turėjo įtakos 2022 m. grupės pardavimas, kurie siekė 38,26 mlrd. eurų. Turint 20 tyrimų centrų 11-oje pasaulio šalių ir specialią tyrimų bei inovacijų komandą, kurią sudaro daugiau nei 4 000 mokslininkų ir 5 500 technologijų ir skaitmeninių profesionalų, kaip skelbia L’Oreal – įmonė siekia „sukurti grožio ateitį ir tapti „Beauty Tech“ galiūne“.
Šios milžinės pagrindiniai veiklos segmentai yra odos priežiūra ir apsauga nuo saulės, plaukų priežiūros ir dažymo priemonės, dekoratyvinė kosmetika ir kvepalai. Kompaniją 1909 m. įkūrė Eugène Schueller, o akcijos buvo įtrauktos į Paryžiaus vertybinių popierių biržą 1963 m. spalio 8 d. ir dabar kotiruojamos NYSE: Euronext.
Dabartinė įmonės akcijų kaina yra apie 444 eurų ir per paskutinius 5 metus kaina išaugo daugiau nei dvigubai. Žvelgiant į akcijų kainos grafiką 5 metų laikotarpiu, matoma, kad įmonės akcijos kaina krito beveik visus 2022 m. ir tik metų pabaigoje akcijų kaina pradėjo kilti bei visai neseniai pasiekė buvusias 2021 m. aukštumas.
Ypač ryškus akcijų kainos atšokimas matomas po įmonės paskelbtų metinių finansinių ataskaitų, kai:
- Pajamos išaugo 18%;
- Grynosios pajamos – 24%.
- EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją) – 19%;
- EPS (pelnas tenkantis vienai akcijai) – 27%;
- Investuotojams buvo paskirstyta išmokėti 6 eurus dividendų akcijai.
Nors įmonė skiria nemažą dalį moksliniams tyrimams ir plėtrai: 2022 m. pasiekė aukščiausią lygį – 1,11 mlrd. eurų, bet didžiąją dalį įmonės sąnaudų sudaro pardavimų ir marketingo išlaidos, kurios 2022 m. išaugo 14%. Tačiau galimai dėl marketingo priimtų sprendimų ir strategijos įmonė demonstravo puikius metinius rezultatus ir turėjo 14% grynąjį pelningumą.
Vertinant tikrąją kompanijos akcijos kainą pagal diskontuotą pinigų srautą, įmonė yra pervertinta. Tai rodo ir aukštas P/E koeficientas lyginant ir su visu sektoriumi (L‘Oreal P/E = 40.9, sektoriaus P/E = 26.5), ir su pagrindiniais konkurentais: Interparfums P/E = 27.8, Unilever P/E = 13.3. Todėl tai gali būti vienas iš rizikos faktorių investuotojams.
Komentuodamas 2023 m. II pusmečio rezultatus, L‘Oreal generalinis direktorius Nicolas Hieronimus teigė: „Grožio rinkoje, kuri yra dinamiškesnė nei bet kada anksčiau, L‘Oreal parodė puikų rezultatą ir dar labiau sustiprino savo lyderystę pasaulyje per pirmąjį pusmetį. Augimas buvo platus visuose padaliniuose, regionuose, kategorijose ir kanaluose <…> pagerinome savo pelningumą ir kartu žymiai padidinome investicijas į savo prekės ženklus. Tuo pačiu metu, siekdami dvejopų ambicijų – ekonominių ir įmonių veiklos rezultatų, toliau investavome į perėjimą prie tvaresnio veiklos modelio, kuris užtikrins ilgalaikį vertės kūrimą. Esant vis dar neapibrėžtam ekonominiam kontekstui, mes išliekame ambicingi ateičiai, optimistiškai žiūrime į grožio rinkos perspektyvas ir esame įsitikinę, kad sugebėsime ir toliau viršyti rinkos rezultatus ir 2023 m. pasiekti dar vienus pardavimų ir pelno augimo metus.“
2022 m. L’Oreal didžiąją dalį pajamų gavo Azijoje, Vakarų Europoje ir Šiaurės Amerikoje, o prognozuojama, kad 2023 m. visuose pasaulio regionuose odos priežiūros sektoriui bus palankios rinkos sąlygos. Analitikai taip pat žvelgia palankiai, o ir įmonės rezultatai nuteikia investuotojus optimistiškai.
2023 m. artėjant link pabaigos, visai netrukus bus galima įvertinti prognozes, kiek jos pasiteisino ir kiek bus patiesinti investuotojų lūkesčiai. Bet su vienu teiginiu galime sutikti visi: moterys pirko ir pirks kosmetiką ir tikrai ne vienos grožio pirkinių krepšelyje atsidurs L‘Oreal gamybos produkcija.